Yönetim Fonksiyonları
Aynı
zamanda yönetim sürecinin aşamalarını da ifade eden beş temel yönetim işlevi plânlama, örgütleme, yöneltme,
eşgüdümleme (koordinasyon) ve denetimdir.
a) Plânlama
Plânlama,
örgütsel amaçların ve bu amaçlara ulaştıracak yolların belirlenmesi sürecidir.
b) Örgütleme
Plânlama
faaliyetinin gerçekleştirilmesinden sonra sıra bu plânların hayata
geçirilmesinde görev yapacak kadroların oluşturulmasına gelir; bu da örgütleme
ile sağlanır.
c) Yöneltme
Plânlar
yapıldıktan ve örgüt yapısı oluşturulduktan sonra, sıra bu yapıyı harekete
geçirmeye gelir. Bunun için yapılması gereken şey, plânı uygulamak için,
örgütün çeşitli basamaklarına yerleştirilen kişilerin harekete geçirilmesini
sağlamaktır. Yöneltme
işlevinin kapsamına, emir komuta zincirinin işletilmesi,
çalışanların güdülenmesi, etkin bir liderliğin izlenmesi ve
disiplinin sağlanması gibi konular girmektedir.
d) Eşgüdümleme (Koordinasyon)
Örgüt
yapısı oluşturulup, kurulan her yeni organın görevleri belirlendikten ve örgüt
harekete geçirildikten sonra ortaya, bu organların örgüt amaçlarına ulaşmak
için birbirleriyle ne şekilde işbirliği
yapacakları ve
aralarında uyumlu bir davranışı nasıl gerçekleştirecekleri sorunu ortaya
çıkacaktır. Bu sorunun çözümü için sürdürülen sistemli çabalara eşgüdümleme denir.
e) Denetim
Denetim,
örgütsel, yönetsel ve ürünsel
amaçlardan sapmaları önlemek için, örgütün işlemesini izleyip düzeltme
sürecidir. Yönetim sürecinin kusursuz işlemesi, yönetimin her eylemine ilişkin
geri bildirimi sağlayabilmesini gerektirir.
kimse yorum yapmamış ayıp olmasın diye yaptım.
YanıtlaSilne gerek var böyle bir yorum yapmaya
Silyapma böyle şeyler fazla dikkat çekiyorsun
SilIyi yapmış
Silne boş adamsınız
SilSanki kendi bilgi dolu prof.
SilIyı yapmış
YanıtlaSilSa
Silq35eh
YanıtlaSilSA
YanıtlaSilAs
SilSelam | as yazmıyanı cin çarpsın :D
YanıtlaSilAs
SilOrnek verebilecek
YanıtlaSil