Bankacılık ve finans konularında temel düzeyde bilgi vermek için kurulmuş blog sitesi.

12 Ocak 2018 Cuma

Yöneticinin Sahip Olması Gereken Özellikler

Yöneticinin sahip olması gereken özellikler

Dünya küreselleştikçe örgütler arasında rekabet artmakta, rekabet de işini iyi yapan, profesyonel yöneticiler gerektirmektedir. Artık örgütlerde çalışacak kişilerin özellikleri kadar yöneticilerde aranan özellikler de her geçen gün artmaktadır.
Bu özellikler;
· Güvenilir, dürüst, sabırlı, ahlaklı, çalışkan olma
· İnsanları tanıma ve sevme
· İyi bir iletişim becerisine sahip olma
· Objektif ve adil olma
· Düşüncelerini açık-seçik ifade edebilme
· Girişken (insiyatif sahibi), dinamik ve azimli olma
· İyi bir “satıcı” olma; fikirlerini ikna yoluyla benimsetebilme
· Sorumluluk duygusuna sahip olma
· Güçlü irade ve kendine güven duygusuna sahip olma


· Saygılı olma gibi özelliklerdir.


Modern yönetim anlayışlarıyla birlikte yöneticilerin;

1) Mesleğiyle ilgili teknik bilgi ve deneyime sahip olması
2) İyi bir planlamacı olması
3) İyi bir organizatör olması
4) İyi bir ekip üyesi ve ekip lideri olması
5) Sorun çözme ve karar verme yeteneğine sahip olması
6) İyi bir lider ve iyi bir stratejist olması
7) Faaliyetlerini bilimsel verilere dayanarak yönetmesi
8) Zamanı iyi yönetmesi
9) Reaktif ( krizler, problemler ortaya çıktıktan sonra gerekli girişimler yapan, olaylar yaşandıktan sonra tepki veren, öngörücü olmayan) değil proaktif ( krizleri, problemleri önceden tahmin ederek gerekli önlemleri alan, öngörücü) olması
10) Mantıklı olması, analiz, sentez ve muhakeme (yargı) gücüne sahip olması
11) Çalıştığı kurumda güven ortamı yaratabilmesi
12) Hatalardan ders çıkarabilmesi
13) Kendinden sonra yerine geleceklere koçluk yapması ve onları yetiştirmesi
14) Çalışanları motive etmesi ve amaca yöneltilmeleri için çaba harcaması

15) Hataları önlemek ve iş kalitesini artırmak için iyi bir denetçi olması

Modern yönetim anlayışlarıyla birlikte yöneticilerin;

16) Eleştirilere açık olması ve eleştirileri en iyi şekilde değerlendirip kurumun çıkarları doğrultusunda hareket etmesi
17) Çalışanlarına zaman ayırması ve iyi bir dinleyici olması
18) İyi bir iletişim becerisine sahip olması
19) İş ahlakına sahip olması
20) Değişime/yeniliğe açık olması
21) Kendini değişen koşullara göre sürekli geliştirmesi
22) Hem astları ile hem de üstleri ile uyum içinde çalışabilmesi
23) Özgüvene sahip olması
24) İyi bir kriz yöneticisi olması
25) Hem mesleği ile ilgili hem de çalıştığı kurum ile ilgili vizyon sahibi olması, geleceği görebilmesi, hem mesleğiyle ilgili hem de çalıştığı kurum ile ilgili hayallerinin olması gerektiği belirtilmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder