Bankacılık ve finans konularında temel düzeyde bilgi vermek için kurulmuş blog sitesi.

19 Ocak 2017 Perşembe

Yönetim Tipleri Nelerdir ?

Ailesel yönetim: bir işletme yönetiminde sahipliğin, temel politik karar organlarının ve hiyerarşik yapının önemli bir kısmının belli bir ailenin üyelerinden oluşması halinde ailesel yönetim söz konusudur. Bu yönetim şeklinin en önemli özelliği, üst yönetim kademelerinin belirli aile üyelerine veya akrabalara açık olmasıdır. Bu tür yönetime, ekonomik gelişme çabalarının başlangıcında geniş ölçüde rastlanmaktadır.

Yönetici
Siyasal yönetim: işletme sahipliğinin, temel politik karar organlarının ve önemli yönetim kademelerinin belirli siyasal eğilim ve kişilere sahip kişiler tarafından doldurulması durumunda ortaya çıkar.


 Profesyonel yönetim: Temel politik karar organlarının ve hiyerarşik yapıdaki diğer bütün kademelerin belirli bir aileye veya siyasal eğilime bağlılıktan çok, uzmanlık ve yetenek esasına göre seçilen kişiler tarafından doldurulması halinde söz konusudur. Profesyonel yönetim, yönetim işinin bir meslek haline gelmesi ile ilgilidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder